ΣΥΝΕΣΤΑΛΜΕΝΟ ΠΑΙΔΑΚΙ
Γυρνώντας το ρολόι πίσω στο χρόνο , κάθεται
το μικρό συνεσταλμένο παιδάκι στο ξύλινο
θρανίο της τάξης , θα τα θυμάστε εσείς οι μεγαλύτεροι αυτά τα μεγάλα ξύλινα
θρανία.
Ήταν δημοτικό, ήταν μικρό παιδί , εκεί
γύρω στην δεκαετία του εβδομήντα . Απέναντι σε αυτό , αλλά και στα άλλα
παιδάκια της τάξης , καθόταν η δασκάλα.
Αυτή
η χονδρουλή κυρία με το κλασικό σεμνό ταγιέρ της εποχής , με τα χονδρά δάκτυλα
περιτυλιγμένα με τα χρυσά ,της εποχής δακτυλίδια , και το μεγάλο μαλλί ,πλεγμένο
σε κότσο , που καθώς το κοιτούσες θα έλεγε κανείς , ότι έμοιαζε με καπέλο πάνω
σε καραφλό κεφάλι. Πάνω στην έδρα δεν έλειπε και το ραβδί της διαπαιδαγώγησης ,
η λεγόμενη ξύλινη βέργα , που ήταν φτιαγμένη πότε από σκληρό ξύλο , έτσι ώστε
να μην σπάει , είτε κομμένη και λειασμένη από το γνωστό θαμνώδες φυτό που
συνήθως το έβρισκες στις όχθες του ξεροπόταμου το ονομαζόμενο κουνουπίτσα, αυτό
λειτουργούσε , χάρη της μεγάλης ευλυγισίας του , κάτι σαν μαστίγιο, φυσικά για
να έχεις τέτοιο εργαλείο διαπαιδαγώγησης πρέπει να το έκανες ειδική
παραγγελία.
Ώρα μαθήματος , μάθημα ιστορία , θέμα : η
εποχή το 1821.
‘’Ποιο καλό παιδάκι θα μου πει για την εποχή εκείνη που έγινε η επανάσταση,
και να μου κάνει κάποια σύγκριση με την σημερινή εποχή; ‘’
Είχε βλέπεις σημασία η ερώτηση , γιατί όπως
λέει μια παροιμία από μικρό και από τρελό μαθαίνεις την αλήθεια. Το μικρό
παιδάκι κοιτά δεξιά , κοιτά αριστερά , και πάνω από το θρανίο του , στερεωμένη
σε κορνιζά , βρίσκεται μια φωτογραφία , μια κλασική φωτογραφία που είχαν όλα τα
σχολεία της εποχής εκείνης , ήταν η φωτογραφία που απεικόνιζε τον Κανάρη μέσα
στην βάρκα του με ένα μαντήλι να χαιρετά την τούρκικη ναυαρχίδα ενώ αυτή
καιγόταν , και γύρω -γύρω μαύρος υψωνόταν και σκέπαζε τον ουρανό ο καπνός από
τα αποκαΐδια. Το πρόσωπο του φωτίστηκε
,έλαμψε ,ήξερε την απάντηση , ναι αυτό το συνεσταλμένο παιδάκι που ποτέ δεν
σήκωνε το χέρι του , επειδή φοβόταν την δασκάλα , με τα μεγάλα στήθη , και τον κότσο που
έμοιαζε με καπέλο σε καραφλό κεφάλι , σήκωσε με θάρρος το χέρι του , έχει
στα χέρια του την σωστή απάντηση , η
δασκάλα δεν θα τον τιμωρούσε.
Έλα παιδί μου πες μου.
Μαύρη κυρία , μαύρη , κατάμαυρη , είπε , συνεχίζοντας
να κοιτά την φωτογραφία της καταστροφής της ναυαρχίδας συνδέοντας ,το μαύρο καπνό
με την μαύρη εποχή .
Το πρόσωπο της δασκάλας σκοτείνιασε ,
ήταν η εποχή του 70 , χούντα , σκοτεινή μαύρη εποχή , η Ελλάδα στον γύψο ,
σηκώθηκε ήρθε κοντά του ,σήκωσε το χονδρό της χέρι με Χρύσα δακτυλίδια και του έδωσε
ένα χαστούκι που του ήρθε ο ουρανός σφοντύλι, ουρλιάζοντας : ‘’ Τι είναι αυτά που λες παιδί μου πότε
στην Ελλάδα υπήρξε μαύρη εποχή , όταν μάλιστα συμβαίνει να γίνεται επανάσταση ‘’
Λαμπρή και ένδοξη εποχή , συνδυάζοντας μέσα στο μυαλό της την
εποχή της επαναστάσεως του 21,με την εποχή της επανάστασης της 21 Απριλίου , εικοσιένα το πρώτο , εικοσιένα και το
δεύτερο , τι σημασία έχει , επανάσταση
το πρώτο , επανάσταση της εφταετίας το δεύτερο , αυτή ήταν η δασκάλα.
Περάσανε τα χρόνια , ήρθε η μεταπολίτευση , το παιδάκι έγινε παλικαράκι
, μεγάλωσε , άρχισε να καταλαβαίνει , κοιτούσε , παρατηρούσε , αλλά δεν μιλούσε
, ήρθαν οι εθνάρχες , ήρθαν οι χαρισματικοί , ήρθε και η ελευθερία. Πάντα
άκουγε , πάντα έβλεπε , αυτούς τους τύπους με την ψεύτικη μαγκιά , και το
κομπολόι στο χέρι , και με την κοιλία του καλοφαγά , που με βροντερή φωνή ,έτσι
για να τους ακούει ο κόσμος έλεγαν ότι :
Ο Έλληνας δεν βάζει μυαλό , δεν πειθαρχεί αν δεν έχει έναν λεβέντη Γιώργο στο
κεφάλι του, για να τον πειθαρχήσει και να τον
συνετίσει. Τώρα φτάσαμε το 2019 , τώρα ο Έλληνας θέλει τον Γερμανό του
, τον Αμερικάνο του , την ομοσπονδία του , το ΔΝΤ του , για να τον συνετίσει , αύριο
ποιος ξέρει ;
Kαι η ελευθερία του θα ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ στην πάροδο του χρόνου και της
ιστορίας του.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΑΓΡΕΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου